محدودیت حجم پهنای باند اینترنت برداشته می‌شود
 
لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

 

 

محدودیت حجم پهنای باند اینترنت برداشته می‌شود/اختلال در یکی از درگاه‌های اینترنتی/مدیرعامل سابق مخابرات عضو هیات مدیره تالیا

ارتباطات - مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه چهارشنبه چهارم بهمن ماه 1391:

 

 

  • صابر فیضی - مدیرعامل پیشین مخابرات ایران - به عنوان عضو هیات مدیره به تالیا پیوست.به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فیضی که پیش از این سوابقی مانند مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران را در کارنامه داشته است، در دوره تصدی این پست نیز اخبار متعددی مبنی بر بهبود شرایط تالیا و عدم ورشکستگی این اپراتور اعلام کرده و از حضور سرمایه گذاران مختلف در این بخش خبر داده بود. شرکت تالیا که به عنوان اولین شبکه مستقل پیش پرداخت تلفن همراه (Pre-Paid) در کشور شناخته می شود از سال 1383 با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت‌های زیمنس، آلکاتل و اریکسون و با مشاوره یکی از برجسته‌ترین مشاوران GSM در دنیا (شرکت Tel 2) آغاز به کار کرد اما بعدها در برهه‌ای از زمان به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه شد.

 

  • معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم رعایت کامل حقوق کاربران اینترنت تاکید کرد: تا زمانی که SLA یا توافقنامه سطح خدمات را جدی نگیریم، امکان بروز مشکل وجود دارد. علی‌ حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت این روزهای اینترنت و کندی سرعت اظهار کرد: در کشور ما فن‌آوری‌های جدید و تکنولوژی‌های روز مورد استقبال گسترده‌ی مردم قرار دارند و ضریب نفوذ اینترنت هم طی سال‌های گذشته گسترش چشم‌گیری داشته است. اکنون مردم از طریق شیوه‌های مختلفی مانند اینترنت موبایل، وایمکس و یا ADSL و ... به اینترنت متصل می‌شوند و به هر حال تامین شرایط مناسب برای تمام این کاربران دشواری‌های خاص خود را دارد. وی ادامه داد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه هم گسترش مباحث زیرساختی مورد توجه جدی قرار گرفته و به همین دلیل درگاه‌های ورودی اینترنت ما که در گذشته محدود بود، در این سال‌ها رشد خوبی داشته است، اما به هرحال گاه ممکن است در مواردی یکی از این درگاه‌ها دچار مشکلاتی شود. رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: طی هفته‌های گذشته نیز در یکی از این درگاه‌ها مشکلاتی ایجاد شد و برای مدتی در کشور شاهد اختلالاتی بودیم، اما به غیر از مشکلاتی از این دست، یکی از معضلات دیگر ما این است که از اینترنت خود استفاده بهینه نمی‌کنیم. حکیم‌جوادی در عین حال تاکید کرد: قطعا لزومی نیست که تمام سایت‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند از خارج از کشور میزبانی شوند.

 

  •  مدیر عامل مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا گفت: به زودی محدودیت در ارایه حجم پهنای باند اینترنت برای متقاضیان برداشته می‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مظفر پوررنجبر با بیان اینکه تلاش می‌شود با حداقل قیمت ممکن امکان برخورداری از پهنای باند بدون محدودیت برای متقاضیان فراهم شود، افزود: ما محدودیتی برای هیچ شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ایجاد نکرده‌ایم تا موجب ایجاد انحصار برای شرکتی خاص شود؛ هر شرکتی هر نوع خدماتی را درخواست کند، با انعقاد قرارداد و براساس ضوابط، ارایه خواهیم داد.پوررنجبر درخصوص ارایه خدمات ارتباط تصویری توسط همراه اول، گفت: شرکت مخابرات ایران به تمدید قرارداد اپراتور سوم در خصوص امکان ارتباط تصویری مشترکان تلفن همراه، اعتراض دارد و به دنبال احقاق حق هستیم، تازمانی که انحصار خدمات در اختیار این شرکت باشد، ما نمی‌توانیم ورود کنیم. وی با یادآوری اینکه قرارداد اپراتور سوم تلفن همراه تا شهریور 93 تمدید شده است، گفت: برای ارایه خدمات کیفی و مطلوب باید زمینه رقابت فراهم شود، تمدید قرارداد اپراتور سوم این امکان را از بین برده است.

 

  • مظفر پوررنجبر در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید مخابرات استان فارس، افزود: نباید چنان درگیر مبانی نظری باشیم که با ایجاد کلاف سردرگم تئوری‌پردازی، سررشته امور اجرایی را از دست دهیم و نه آنقدر عمل‌زده شویم که فکر و مبانی علمی را فراموش کنیم.وی با تصریح بر اینکه هیچ مولودی بدون علت به وجود نیامده و نمی‌آید، خاطرنشان کرد: اگر بنا به انجام کار اجرایی است، بدون داشتن تکنیک مناسب و وجود فکر نمی‌توان آن را به صورت کیفی انجام داد. پوررنجبر با تاکید براینکه شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی به مرکز تولید فکر و تئوری تبدیل شده و برنامه راهبردی پنج ساله این شرکت را تدوین کرده است، گفت: عرصه عمل در شرکت مخابرات به دو شرکت ارتباطات سیار و ثابت سپرده شده است.

 

 

 

  • سه بازی رایانه‌ای در سومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت جزو آثار برگزیده شناخته شد.به گزارش ایسنا، معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: بازی‌های رایانه‌ای به ترتیب "انیک" ،"مردان کپسولی" و "جغله و غول سرزمین تنبلی " به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.این جشنواره با محوریت رسانه‌های دیداری، رسانه‌های شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌های مکتوب و تبلیغات محیطی برگزار شد، برای نخستین بار در بخش رسانه‌های دیجیتال، به بازیهای رایانه‌ای نگاه ویژه‌ای شده است. پیشتر - آذرماه امسال -، تفاهمنامه‌ای با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای و دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت منعقد شد. بر این اساس، همکاری‌های گسترده بین بخش پژوهشی دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت و معاونت آموزشی این بنیاد در خصوص انستیتو ملی بازیسازی و فعالیت‌های دانشگاهی بنیاد (دانشگاه جامع علمی کاربردی)انجام شود.

 

 

  • رئیس ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا از برنامه های حمایتی این ستاد اجرایی برای حمایت از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد سامانه قوانین و مقررات حوزه فاوا در دستور کار قرار گرفت. محمود لیائی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تشکیل سامانه قوانین و مقررات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و اظهار داشت: این سامانه یکی از سامانه های حمایتی تشکیل شده در ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا است که این امکان را برای صنعتگران این حوزه فراهم می کند که براساس قوانین و مقررات موجود در این بخش فعالیت کنند و مشکلات حقوقی را حل و فصل کنند.وی با بیان اینکه در راستای عملکرد سامانه قوانین و مقررات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشنامه هایی برای جلوگیری از موازی کاری و پراکندگی در این حوزه تدوین می شود که قابل استناد خواهد بود، ادامه داد: ایجاد این سامانه حقوقی برای صنعتگران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در دست اقدام است.مشاور وزیر ارتباطات با تاکید براینکه رفع موارد اختلافی از دیگر موضوعاتی است که در این سامانه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: نحوه عمل به موضوعات بخشنامه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سامانه با هدف چشمگیری محقق خواهد شد.رئیس ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا با بیان اینکه صنعتگران فاوا با اعمال نظر و توانمندی خود از طریق این سامانه می توانند مشکلاتشان را حل کنند، خاطرنشان کرد: عملکرد این سامانه و درخواستهای صنعتگران این حوزه جمع آوری شده و برای پیگیری منسجم تر در اختیار معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری قرار می گیرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 16:8 :: توسط : h.m

درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 91669
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان